Såld
Budgivning avslutad
“En Toyota Yaris 1.33 från 2010 kombinerar smidighet, låg driftskostnad och hygglig komfort i ett kompakt format. Motorn ger lagom kraft för vardagskörning och gör bilen lätt att hantera både i stad och på landsväg. Interiören är enkel men funktionell och bilen är lättmanövrerad, vilket gör den till ett tryggt och praktiskt val för dig som söker en ärlig och driftsäker småbil.”
Vad anmärker vi på i Kvd-testet?
Våra fordonstekniker har testat bilen på mer än 170 punkter och noterat både godkända punkter och eventuella anmärkningar. Allt för att du ska få en bra och rättvis bild av bilen.
Eftersom bilen har haft ett tidigare hem kan spår av användning förekomma, något vi bedömer som normalt slitage utifrån ålder och körsträcka. Det anges inte i testresultatet, men är en naturlig del av en begagnad bil.
Denna Toyota Yaris har följande förutsättningar:
2010
Modellår
16 094 mil
Miltal
Drivlina
Anmärkningar finns
Kommentar
Koppling slirar. Rasslande ljud i motorrum. Bilen förbrukar onormalt mycket olja, ca 1 liter per 400 mil
Drivlinan fungerar som den ska men kräver löpande underhåll och byte av komponenter. Drivlinan låter ofta mer än på en bil som gått kortare sträcka. Spår av olja i motorrummet är vanligt, och oljeförbrukningen är ofta högre än när bilen var ny.
Kommentar
Drar snett vid inbromsning, Vibrerar vid inbromsning
Bromsar är slitdelar och ska bytas vid behov.
Teknik & utrustning
Anmärkningar finns
Kommentar
Bakrutespolare ur funktion, Ratt står snett. AC ur funktion
Teknik och utrustning fungerar som det ska men gnissel och kärvande förekommer.
Kaross
Normalt skick
Kommentar
Fåtal lackskador
Flera stenskott i fronten är vanligt. Runtom bilen finns ofta mindre skador såsom repor, lackskador och mindre bucklor. Mindre rostangrepp är vanligt, särskilt på äldre bilar.
Interiör
Normalt skick
Kommentar
Inga anmärkningar.
Flera repor på insteg och nederkant av dörrinsidor samt märken på ratt, växelspak, vred och instrument är vanligt. Säten och textilier visar tydligt slitage och har en del fläckar, även i innertaket. I bagageutrymmet finns ofta tydliga spår av användning.
Däck och fälg
Kommentar
Inga anmärkningar.
Däck är en slitdel och behöver bytas när de är gamla, när mönsterdjupet inte är tillräckligt eller om däcken har tydliga skador. Mönsterdjupet anges i millimeter. Skrapmärken eller repor på fälgarna förekommer också.
Dubbade vinterdäck
(Monterade)
5 mm
6 mm
5 mm
6 mm
15" Plåtfälg
Ett vinterdäcks mönsterdjup ska vara minst 3 mm. Ett nytt vinterdäck brukar ha ett mönsterdjup på ca 9-10 mm.
Sommardäck
4 mm
5 mm
4 mm
5 mm
15" Alu.fälg
Ett sommardäcks mönsterdjup ska vara minst 1,6 mm. Ett nytt sommardäck brukar ha ett mönsterdjup på ca 7-8 mm.
Anmärkningsbilder
Utrustningspaket:
CD-Stereo
Elhiss fram
Elspeglar
Fjärrlås
Isofix bak
Klimatanläggning
Radio
Antispinn
Dela
7263076
Hej! Har du några frågor? Tveka inte att höra av dig till oss.
Ring oss, skicka e-mail eller chatta.